COM ARRIBAR A L'ESTACIÓ DE L'AVE I NO MORIR EN L'INTENT – CAMPDETARRAGONA.TK

ESPECIAL REUS

Ahir vaig estar mirant quins trens passen per l’estació de trens de REUS i amb gran sorpresa em vaig adonar que ara tot el que passen són trens de mitja distància (regional, regional express o catalunya express) i que l’únic tren de llarga distància és el ESTRELLA COSTA BRAVA que el poden afagar a prop de mitjanit per anar a Madrid o a prop de sis del matí per anar a CERBÈRE.

No hi ha cap més tren! Cap TALGO, per exemple.

Així, doncs, si ens volem moure en tren, i exceptuant l’ESTRELLA COSTA BRAVA només podrem arribar a SARAGOSSA (a pas de tortuga), a LLEIDA o a BARCELONA i evidentment a totes les estacions que hi trobem pel mig.

Serà necessari doncs si volem anar a una altra destinació (o anar amb certa velocitat) anar a l’estació de CAMP DE BARCELONA o anar a l’estació de RENFE de TARRAGONA. Al post https://campdetarragona.wordpress.com/2009/11/01/campdetarragona-tk-visita-aeropuerto-de-reus-estacion-ave-camp-de-tarragona-y-perafort/ ja hi ha una llista de les destinacions però en resum dir que podem anar amb alta velocitat a BARCELONA SANTS, LLEIDA-PIRINEUS, ZARAGOZA DELICIAS, CALATAYUD, GUADALAJARA, MADRID-PUERTA DE ATOCHA, PUERTOLLANO, CIUDAD REAL, SEVILLA, MÁLAGA.

També podem anar alternant vies ràpides i no tan ràpides amb el tren ALVIA o TRENHOTEL a A CORUÑA, VIGO, GIJÓN CERCANÍAS, BILBAO, DONOSTIA, IRÚN, PAMPLONA i altres ciutats que ens trobarem pel mig. També podrem anar a CADIS.

VEURE EN GRAN

Mirant la península veureu doncs que hi ha una part a on no podem anar directament des de REUS ni des de l’estació de CAMP DE TARRAGONA.

És en aquí que agafa molt de protagonisme l’estació de RENFE de TARRAGONA. En allà trobarem trens cap a CASTELLÓ, VALÈNCIA, ALACANT i fins i tot fins CARTAGENA, GRANADA, LORCA, MÚRICIA, MÀLAGA. i també un TALGO a MONTPELLIER a les 1539. A TARRAGONA doncs trobarem EUROMED, ARCO, ALARIS, TALGO, TRENHOTEL o fins i tot, si no volem gastar, un REGIONAL EXPRESS cap a VALÈNCIA a les 1039.

MÀLAGA és doncs una destinació que podem fer passant per terres valencianes o pel centre de la península amb trens d’alta velocitat.

Per anar a l’estació de CAMP DE TARRAGONA hi ha autobus d’ALSA a les 0750, 1150, 1550 i 1950 (AQUESTS HORARIS PODEN NO CORRESPONDRE AMB ELS REALS. vERIFICAR SEMPRE EN WEB OFICIAL!) sortint el bus de l’ESTACIÓ D’AUTOBUSOS DE REUS. Quan el vaig agafar a finals d’octubre de 2009 va sortir de l’andana 9 i provenia de BM CAMBRILS (dic això perquè l’autobus no estava pas aturat esperant-nos i s’ha d’estar a l’aguait!)

Com veieu el panorama des de REUS és desolador però sembla que d’aqui uns anys tot canviarà quan ens posin una estació intermodal al costat de l’aeroport …

DE REUS A SEVILLA

Faig aquest apartat sobre Sevilla perquè m’hi he adonat que hi ha almenys tres maneres d’anar a Sevilla des de Reus i volia comentar-les:

Opció A: Anar a Camp de Tarragona i agafar un tren ràpid. L’AVE passaria a les 0851 i arribarém a Sevilla a la 1352. A partir de 115.70 euros. Hauríem sortit de Reus Estació d’autobusos a les 0750 si anem amb el bus d’ALSA. 6 hores de viatge en total …

Opció B: Anar a Tarragona Ciutat i agafar un tren no tan ràpid. Podríem agafar, per exemple l’ARCO García Lorca que passa per Tarragona ciutat a les 0854 (o 0905 per Salou) i aniríem cap a Sevilla passant per L’ALDEA, VINAROS, BENICARLÓ, CASTELLÓ, VALÈNCIA, XÀTIVA, ALBACETE, VILLARROBLEDO, SOCUELLAMOS, ALCAZAR DE SAN JUAN, MANZANARES. VALDEPEÑAS, VILCHES, LINARES-BAEZA, ESPELUY, ANDUJAR y CORDOBA. Llegaríamos a SEVILLA SANTA JUSTA a las 1955. Nos costaría 58 euros en turista y 76.90 en tarifa prefente. Si suposem que hem sortit de Reus a les 0800 hauríem trigat unes 12 hores. El doble! Clar que el preu també és més o menys la meitat.

Opció B: Anar a l’Aeroport de Reus i agafar un vol de Ryanair. El vol surt (almenys aquests dies) a les 0630 i arriba a les 0800. Suposo que hauríem d’agafar el bus de REUS TRANSPORT de les 0430 (a RENFE) ja que el de 0530 sembla massa just. No sé pas quan deu haver de l’aeroport de Sevilla a Sevilla però imaginem 30 o 60 minuts. Llavors en el millor dels casos trigaríem 3 hores (amb taxi o cotxes privats crec que és possible!) i en el pitjor 4 hores i mitja. El preu és variable. El que he triat jo sortia per uns 70 euros però ja sebeu com és això dels preus dels vols …

No podia acabar aquest apartat amb un video de SEVILLA, per Miguel Bosé …:

2 comentaris so far

Hola!

Me llamo Rosa Eva Rabanillo y tengo 36 añazos. Hasta los 18 Reus fué mi casa, y a esa edad trasladaron a mi padre por motivos de trabajo, primero Bilbao y luego Valladolid, donde vivo ahora.

Últimamente con esto de internet algunos compañeros de la escuela y el instituto, me han localizado y ha comenzado a fraguarse una pequeña gran locura. Hacer una “TROBADA” DE AMIGOS DE ROSA EVA EN LA PLAÇA DEL CASTELL DE REUS, EL DIA 5 DE DICIEMBRE A LAS 5 DE TARDE.

Por que la plaça del Castell? porque con 15 años tenía un grupo musical de instituto llamado OM y allí fué la primera vez que canté en público. Mogollón de recuerdos por tanto.

Sé que todo esto es una locura, no me conoceis de nada… pero ¿sabeis?, pienso que solemos tener la absurda manía de dejarlo todo para ir a un entierro o cuando sabemos que alguien está mal, y yo quiero reencontrarme con la gente, ahora, que todos estamos genial y echarnos unas risas por la vida, por lo bien o mal que nos va, pero ahora que podemos contarlo y darnos un abrazo.

Desde Valladolid, me es un poco complicado dar difusión a todo esto, contando además que aunque cada año voy a darme un tomb d’arravals, los amigos del instituto se han ido quedado en agendas perdidas en traslados.

He hecho un cartelito que se me indicais como hacerlo podría adjuntar a modo de ilustración. De momento tengo 3 amigos localizados y ellos me echarán una mano colgando alguno por las calles de Reus, pero si pudierais hacer una breve mención en el blog…. sería la bomba, porque tiene muchisimas visitas y seguro que podría servir para llamar la atención de alguno de esos conocidos y amigos perdidos a lo largo del tiempo.

No sé que os parece toda esta locura ¿me dais vuestra opinión?, mi e-mail es rosaeva28@yahoo.es

Muchas gracias por estos minutos que os he robado.

Un abrazo
Rosa Eva

Comentari per Rosa Eva

Hola!

Espero que puedas localizar a los amigos que buscas. Si quieres puedes mandar la ilustración a webmaster@campdetarragona.tk y se puede poner en este post de Reus.